Oszczędzamy - oddzielimy wydatki firmowe od prywatnych

Popełniam zasadniczy błąd - nie rozdzielam wydatków firmowych i prywatnych.

Jak wszyscy już wiedzą, prowadzę jednoosobową firmę. Firma posiada rachunek bankowy w mBanku. Genialny rachunek, gorąco polecam. Dodatkowo mam rachunek prywatny w mBanku. W chwili obecnej sprawa finansów firmy wygląda tak, że wszystkie wpłaty jakie otrzymuję na konto firmowe natychmiast przelewam na konto prywatne. I na tym koncie leżą, ich używam. Jeśli potrzebuję pieniędzy na zapłacenie ZUS, PIT czy też VAT podsyłam odpowiednią kwotę z rachunku prywatnego na rachunek firmowy i robię przelew. Inne płatności jak opłata za księgowego, domeny, telefon czy też inne wydatki powiązane z firmą robię z konta prywatnego.

Rozwiązanie - rozdzielić rachunki firmowe i prywatne

Od tej chwili, na rachunku firmowym będą pozostawały środki związane z utrzymaniem firmy. Będą tam środki na ZUS, PIT i VAT w danym miesiącu, na opłacenie księgowego, faktur, domen i też innych wydatków. Przestajemy automatycznie zerować saldo na rachunku firmowym po każdym przelewie od klienta. Teraz to rachunek firmowy będzie rachunkiem podstawowym a nadwyżki w postaci swoistej wypłaty, będą przelewane na rachunek prywatny używany do prywatnych celów.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Serwis Delaware24.pl

Oszczędności na telefonach

Zarządzanie jakością